fredag 27 februari 2009

Veckan i korta drag...

En liten rapport om veckan......
Började med att minstingen var förkyld.... massa spring hela nätterna. Nu har det dock avtagit och jag ser ljuset i tunneln.

Haft två föräldralediga dagar... sååå skönt. Tackar min chef som anställt så pass mycket folk som gör det möjligt att va ledig med kort varsel.

Jo.. så blev jag ju utmanad igen av en annan bloggare. Förlåt Maria men jag tänker INTE anta din utmaning... för jag är bara fööööör tradig. (hade inge bättre kvalité på kort av dej heller)
Åkte till "käcken" på Essvik och skulle göra en framvagns inställning... lite vibbisar i bilen när mätaren närmar sig 90 strecket.... hade en plan i mitt huvud när jag steg innanför dörren att på torsdag till veckan blir bra för då jag är ledig. Men inte då... vi ska bygga om så... nu idag kan du lämna bilen!
Aha.. men jag har två förkylda barn i bilen och det snöar ute... vi vill inte gå hem.
Inga problem för du får ta vår lånebil! Kanonkille.... (även om HELA bilen var i storlek med min bils framsäte!) Tryckte in ungarna ( boksavligen) och drog en tur... fick lilla samtalet att allt var klart... kommer dit och får höra att jag måste köpa nya vinterdäck för det ena jag har är trasigt på insidan! OK.. petit mal anfall.... svetten börjar trycka fram genom underlagscremen...
Fick en föreläsning om att man inte kan byta bara ett däck på en 4-hjulsdriven bil.... hmmmm.
Ja vad säger man? På måndag får jag mina nya däck... och det är ju bara pengar.... kommer nya varje månad.

Ikväll har jag rensat avlopp.... fick ett litet anfall efter ungarna badat och badvattnet inte ville försvinna.... grrr.... synd att jag inte tog en bild på det som kom ur det röret... blä!!!
När jag ändå var igång kunde jag ju lika gärna ta tag i tvättstället också... för där rinner det visst också lite dåligt.. mer bläääää!!!!!! Jag lovar.
Nu är det i alla fall klart och jag avnjuter ett glas trocadero och barnen sussar sött.

Ska väl också tilläggas att mannen har fyllt halva garaget med motorcyklar i varierande form och styrka..... till och med barnen har ju ett eget 4-hjulsdrivet fordon.
Det jag vill säga med det är ATT JAG BLIR AVUNDSJUK!!!!!!!!!!
Jag vill också ut och tokgasa i skogen.... när jag berättade detta för min pappa att jag var lite avundsjuk och funderade på vad jag skulle ut och åka på så klappade han mej på armen och skrattar lite när han säger att du har ju din trampcykel Marita....





Sov så gott alla monsterdiggare..... nu är det HELG!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Men! Du hade ju visst lagt upp en bild av vad som kom ur avloppsröret...?? mhuhahahahaaa... När fan va d där?? På tal om kallsvett kan jag säga att jag va snabb som en vessla in på din blogg....trodde det skulle va MKT värre än så där din lilla häxa....hahahahaaaa!!! Puss å Kram!

    SvaraRadera
  2. Du skulle bara våga..............

    SvaraRadera
  3. Nämen grattis! 75 poäng utelas härmed för rättstavning. Hahahaha! Här fanns jue lite å läsa då...

    SvaraRadera