söndag 1 februari 2009

Underbart med djur....???????



Vet inte om det beror på att det är söndag idag???

Jag har i stort haft en toppen dag.... glada barn... glad pappa...härligt.

Lagade god mat. Käkade allihopa tillsammans... dukade av och gjorde ju som man brukar här. La upp det som blev över i portionslådor. Perfekt med matlådor. MEN som alla vet brukar man ju inte släga in varm mat i kylen utan låta den ryka av lite på bänken.

Vi drog iväg och badade lite.... kom hem... fullt ös med trötta barn, en brasa som skulle fixas.. en stereo skulle kopplas in. Jag går förbi köket och ser i ögonvrån hur kattjäveln sitter och käkar ur en av matlådorna på bänken!!!!!!!!!!! FAN ropar jag och går dit för att ta honom.... han springer iväg... jag tänker att nej du .. du ska ut. Går in i vardagsrummet.. hahah.. ser svanstoppen bakom fotöljen.. hahah mej lurar du inte. I min genialiska plan tänker jag ta honom uppifrån över fotöljen... MEN det jag inte hade med i beräkningen var ju att fotöljen står rätt nära fönsterbrädan.... och vad gör jag??? Kastar mej som en vettvilling över fotöljen med armen före som ska greppa katten på golvet... och det gör den.... MEN JAG SOPAR I PANNAN I FÖNSTERBRÄDAN SAMTIDIGT!!!!!!!!!!!!!!! Aj!!!!!

Genom dimman av stjärnor bär jag ut katten.... blir tvungen att sitta ner i köket lite.... konstaterar att bloder rinner lite och jag får jävla ont i pannan!!!!!!!!

Nu så här i efterhand kan man ju fundera på om det var värt det?? För vid närmare eftertanke så var det inte sååå mycket i lådan han åt av..... och jag fick väl skylla mej lite själv som inte täckt över det riktigt...

Anyway... just i skrivande stund ligger katten i fotöljen och sover... på något outgrundligt sätt kom han in igen.... ?

Härligt med djur.... speciellt när man anväder huvudet!!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar :) Härligt att du haft en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Tjena! Kollar din blogg, håller mig uppdaterad & nu får du en utmaning också =) Kolla min blogg för mer info...Kram

    SvaraRadera