söndag 4 januari 2009

Skridskor i en massa kallgrader....

Efter att ha konstaterat att det totala antalet minusgrader inte kommer att ge sig idag heller så gick vi på en liten prommis upp till skolan för att åka skridskor.













Förra gången vi var där tog det ca 5min så var ungarna less och låg mest och grät på isen och skrek DUMMA IS!! Jag tänkte att ok.. det här går fort för som sagt.. dom kommer att ledsna rätt fort. MEN ICKE!!!
Dom hade vaknat på rätt sida idag och skridskor var helt plötsligt jättekul.

Superduktiga var dom också. Sist kunde dom inte resa sig upp själva från isen när dom åkt omkull. Idag var det INGA problem. Riktiga skär med skrillorna och bara glada munnar. Sååå härligt att se lite progress i iceskating. Självklart var vi ju tvugna att stanna lite för att gunga också och på hemvägen kunde vi ju inte låta bli att beundra grannens alla traktorer.... ständigt återkommande tema.
Som sagt jag är rätt nöjd med min lilla kamera på telefonen... blir rätt bra bilder och den strejkade inte heller trots att det var -15 ute. Bara det!?!?!
I väntan på bompa och allt det andra kunde jag ju inte låta bli photoshop heller... så lite dynmaic photo range blev det ju.
Nu är det mamma tid och jag hade tusen saker jag skulle vilja göra... men som sagt det är för lite timmar på dygnet för att jag ska hinna hälften. Blev ju klar med det här i alla fall.. heheh...
Nu blir det lite surf på fotosidan och sedan är det brottning med kudden som gäller.
Lev väl.

1 kommentar: