onsdag 26 november 2008

Barn????

Som många av er vet har jag varit hos frisören. När mina barn kommer hem så kastar sig Janke runt min hals och säger att
-ååhh va fin du är mamma!
Bakom honom kommer Milton som lägger på sin suraste min och säger
-MEN du skulle ju vara blåhårig!
Jag skrattar och frågar om han sett någon mamma på dagis med blått hår?
Jo det hade han och meddl att
-Jag är sur på dej för du skulle va blåhårig!
Har gått och tänkt lite på det där.. alltså kunde ju inte låta bli att leka lite med tanken... blåhårig??
Hur skulle det se ut att komma in på ica i kvissleby med blått hår? Låtsas som inget har hänt och bara knalla in med korgen på armen. Skulle tanterna (som ofta har lila hår) få haksläpp då? Kanske dom gratisätande pensionärerna som flockas runt gratis maten få i halsen så jag blev tvungen att rycka in och göra buktryck (som det heter numer)? Spännande tanke.. men ok jag låter det vara in my dreams så länge... heheh!!!


Lägger väl ut orginalet också... har hört att jag passar bättre i ljust hår. Kanske det... men vad gör man inte för julkänslan?? OCH som ni alla vet så växer hår ut och man kan färga det i jordens alla färger så what´s the big deal?? You only live ones....

1 kommentar:

  1. Kanonsnyggt ju!!! Jag gillade det blå också, men det kanske du ska spara till gammeldagarna =) Du passar skitbra i rött hår, det liksom matchar ditt temperament också ;)Du ska vara nöjd =)
    Ha en skön helg så hörs vi till veckan...Kram

    SvaraRadera