torsdag 2 oktober 2008

Skåne

Jaha här är vi alltså på g till Malmö. Naturligtvis fick vi vänta lite på Arlanda för det går ju inte att flyga direkt inrikes i detta land. ( lite konstigt är det ju?)
Men Milton var VÄLDIGT nöjd med att flyga.. pratade med förtjusning om att vi kanske skulle störta!
Att träffa nya vänner är liksom inte
så svårt när man är liten. Efter 2 min i sandlådan är han redan mångkulturell. Att leka med en liten tjej från Kina som inte pratar svenska är det mest naturliga i världen.
När man blir lite äldre förändras dom reglerna... det blir liksom svårare att skaffa nya polare. It takes more.

Naturligtvis var vi en sväng på "Ribban" för stranden är fin och finns det någe roligare än vatten när man är liten?
Tänk att kunna vara så lättroad som vuxen? Ibland känns det
som om vi vuxna krånglar till det i onödan?
Personlig åsikt ang turning torso.... boooring!!


Dom är små figurerna var ashäftiga att leka med. Att dom var stendöda gjorde inget.. och lite läckra är dom ju... eller så tycker man det för att dom inte finns i norrland?
Tyvärr började dom inte att leva bara för att man krafsade ihop dom och kastade tillbaka dom i vattnet.
Tokig som man är så var vi ju tvungen att dra förbi Abbekås.. (eller hur det stavas?)
Blev ju bara tvungen att ligga på knä och plocka lite fina stenar.
Festliga bilder blev det också....

Ja.. slutsumman av resan är att det var hur roligt som helst. Skulle gärna göra om den varje månad om det gick. Tyvärr säger ekonomin att jag inte kan det..grrr.
Läste några ideer idag om varför folk bloggar... ja man kan väl säga så här att det vet man inte.
Bekräftelse är nog en stor del. Denna jävla bekräftelse... varför ska det va så svårt att leva utan?
Vi blir ju uppfostrade med att höra att vi duger som vi är osv... men det räcker liksom inte.
Funderar mycket själv över varför jag överhuvudtaget lägger ut det här? Har jag någon typ av bekräftelsebehov?? Eller behovet att exponera mej offentligt??
Mitt svar blir nog inlindat i att jag har många som vill veta vad jag gör men bor långt ifrån.
Kanske jag ändå är rätt nöjd över vissa av mina bilder så jag VILL visa dom för andra som orkar bläddra förbi? Men bekräftelse... jo.. det är nog rätt skönt med bekräftelse i alla fall.. och jag tänker INTE skämmas för det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar