söndag 5 oktober 2008

The eye...


O
R
G
I
N
A
L
E
T


En vanlig hästkastanj... jaha... men oj va kul att leka med?? Eftersom Skåne är full av dom så kunde jag ju inte låta bli att plocka några och ta lite bilder.

Ska ju på utbildning imorgon med jobbet... sitta och lyssna... sitta och glo på vita tavlan... grr.. Såg framför mej en massa ögon som stirrar...

Ngt jag upptäckt är att jag ofta kan sitta och stirra på den som pratar men jag hör inte vad dom säger?? Om jag får en fråga om vad personen pratat om har jag ingen aning.... Ett lite lustigt fenomen... som inte va så bra i skolan och misstäker att på den stundande utbildningen är det inte heller ett plus.

Har funderat mycket över varför det är så. Kan det vara så att man tycker den som pratar är så ointressant att hjärnan inte tar in det dom säger? Eller kan det vara att man har någon konstig sjukdom som gör att man inte kan göra två saker samtidigt? Att inte kunna lyssna och titta samtidigt?

Jag har ju fattat nu på senare dagar i livet att jag har vissa problem med att kommunicera... inte undra på om det är så att man inte kan lyssna och titta samtidigt. Visst man kan ju blunda och lyssna... men när jag själv pratar med någon blir jag nog jävligt lack om personen står och blundar. Ja.. det var bara en fundering så här på söndagseftermiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar