torsdag 10 juni 2010

Bara så där....

Vad händer här då? Sommaren är liksom här nu... eller i alla fall väldigt nästan.
Du kan se hur gräset växer.... allt man planterat är på gång upp. Även barnen har liksom gått in i en annan fas. Den äldre är liksom liiiite äldre ändå och den lilla börjar bli större. Låter helt sjukt .. jo jag vet... men kanske är det så att känslan jag försöker beskriva inte går att beskrivas i ord. Det är något som bara händer och det känns i kroppen. Känner i magen att det kommer bli en bra sommar. Nu pratar jag dock inte bara om vädret... för självklart vill man ju ha bra väder. Känner ett lugn i kroppen som jag inte haft på länge.
Vet inte vart det kommer ifrån men jag tar tacksamt emot det. Även jag kanske är på väg in i en ny fas i livet.
Rätt skönt att få lämna det där magiska strecket på ålderskartan. Då när alla jävla ouppklarade saker ska dras upp till ytan och gås igenom. Ett rent helvete.  Blev det ouppklarade uppklarat?
Njae.. det vet jag ju inte... men jag skulle inte vilja ha de ogjort heller... känns liksom bra att ha gått igenom ryggsäcken och vädrat lite.
I övrigt så har barnen fått nya rum... härligt. Crossåkning och annan motorsport har kommit igång. Nu stundar semestertider... jag tar det med ro. Ska för första gången på måååånga år ha semester på midsommar. Måste ju pröva. Sedan är det några veckors jobb innan vi drar till Skåne. Längtar....
Ha de gött alla människor.
träning för stora och små
vissa nöjer sig med att titta på.
Moffa byter motor på "fårrden"
big summer smile

2 kommentarer:

  1. They say that time changes things,
    but you actually have to change them yourself.
    Kanske är det så att du kommit ett steg vidare i livet. Ingenting gör sig självt. Krävs mod. Glad för din skull :)

    SvaraRadera
  2. Kändes som sköna tankar, kloka ord & visdom...Önskar er en underbar sommar! Kram på dig!

    SvaraRadera