tisdag 28 april 2009

Grattis morfar!!!!!!!!!!!!!!

Den här mannen... Anders heter han, fyller år idag. Har varit där och käkat smörgåstårta och annan god förtäring.
En man som inger respekt. En skogens man. En man med många historier... som skulle fylla många bibliotek.
På senare år har hörseln blivit sämre och deltagandet i diskussioner är inte som det varit.
dag var det mycket prat om mormors bil... som inte gick igenom besiktningen Morfar sitter tyst och lyssnar.... tar mer smörgåstårta... håller upp en räka och säger,
-Dom här liknar skogshuggare för 50år sedan! Lika krokiga i ryggen och dom fryser om fötterna!

Ett helt oslagbart inlägg tycker jag! Heheh...
Du är toppen morfar... du är bäst!

OCH så var det ju den nya lilla killen!
Inget namn ännu.... men det kommer väl.
Hur söt som helst..... och lite så där lagom busig.



Tjejerna som föddes i januari är ju lite större... och lite busigare.
Dom går bara och väntar på att få komma ut i skogen nu.
Jag lovar att jag ska fixa det sista i hagen till veckan.

Oj.. till veckan... då har jag mycket planer.
Skogsplantering med Ullis... en hel vetenskap i sig.....
Få hem det sista av timmret som ligger på flintåsen...lite kap och klyv blir det ju också... och inte går veden in själv... man måste hjälpa till liiiiite.
Som sagt .. fixa ut djuren.

Alltså.. jag skulle fan inte behöva jobba på något annat ställe än hemma!
OM det bara hade lönat sig att bli bonde i liten skala så hade jag gjort ett självklart val.
Då hade landstinget kunnat ta sig i RÖVEN!!!!
Sooooo looooong......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar