torsdag 30 december 2010

Back again liksom... bara...

Ja då sitter man här igen då.... var ett tag sedan. Kan väl säga att det varit lite mycket.
En lång historia om jag bara inte orkar dra här och nu....
Blev i alla fall sittandes idag efter middagen och funderade lite. Alltså redan när jag la ner gaffeln så flög det genom huvudet att... jag borde träna lite idag! Mmmmm.. det försvann i samma veva som jag fick en kopp kaffe i handen.... sedan så liksom kom det igen... fan jag borde träna... men det är såååå skönt här på stolen.
Fick också en blixt ide om kolhydrater som lägger sig som bomull runt magen. Eller diabetes... som resulterar i hjärt och kärlsjukdomar och som så småningom kommer göra mej blind.
Va fan... klart jag ska ut och motionera.
Jag och Lasse-tassen drog iväg... första biten går bra... över förväntan.  Efter en stund börjar hjärtat rusa och dom där tankarna kommer om att hunden borde avlivas för den springer helt i otakt.... och dessutom så håller hon steget före mej... jävla byracka! Eller kanske borde jag slänga mej framför första bästa bil i hopp om att få åka ambulans hem? Eller vänta.. nej... dom hittar inte hit... och OM dom hittar hit så kommer dom köra fast och i väntan på bärgare och granris så hinner jag krypa baklänges hem... så nej jag håller mej på sidan.
Typiskt...
Anyway... man fortsätter ju liksom ändå... kan inte låta bli att glo på alla gårdar och hus där ljusslingorna flödar och får då för mitt inre en bild av en massa lyckliga människor. Dom dansar runt en upplyst sagogran och alla skrattar. Genom mitt yrke och allmänt kunnande så vet jag att ljus ger hopp och att deprimerade människor kan bli hjälpta av ljusterapi så dessa hus måste vara proppade med hysteriskt glada människor!! Oj.. jag känner mej nästa avundsjuk. Klart vi också har gran... men vi har INTE ljusslingor runt varje träd i trädgården. Vi har inga alls... undra om det betyder att vi är mer deprimerade än andra?
Efter att ha tittat på filmen i mitt huvud en stund så ändrar det karaktär.
Alltså tänk er själva filmen nu med alla dessa glada människor som dansar omkring och äter knäck. Månaden börjar gå mot sitt slut och postgubben slänger in en bunt brev i detta kaos av dans. En man tar upp högen och delar ut den... några utvalda öppnar sina kuvert och allt blir tyst. Det är som ögonblicket frusit.
Sedan börar filmen röra sig i slow motion och jag ser folk slänga breven och ta med båda händer mot vänster sida av bröskorgen. Färgen i ansiktet blir lite så där lila-blå aktig. En efter en rasar dom omkull och julmusiken man nyss dansat till låter mer som hardcore rock?! Alltså ni har väl redan fattat vad dom fick... inte var det julkort... utan den fetaste elräkningen man skådat på norra halvklotet historia!  Hahah... kan inte låta bli att dra lite på mungipan...
Vilken sjuk film... eller vi kanske ska säga va sjukt att jag ens har dessa filmer i huvudet ..Hahahah!!!
MEN kul är det och helt plötsligt så är vi hemma....
Första joggingturen på länge.... jobbig som fan... men med lite fantasi kan man göra det rätt kul.
Har absolut inte någon passande bild på burken för denna text men kanske en helt fel bild går bra?
En från under ytan i Thailand....heheh...
Later dudes.....

2 kommentarer:

  1. Alltså, du måste blogga MEEER stumpa!!! Jag skrattar så jag kvider och de säger att man lever lääänge av skratt... Å det vill jag, leva länge - för life rocks! ; ) Puss på dä!

    SvaraRadera
  2. field. It was actually a very troublesome problem for me, however , finding out the very professional tactic you treated it took me to cry for delight. Im thankful for the advice and hope that you recognize what an amazing job that you are putting in teaching others using your blog post. I know that you havent met any of us.
    obst und gemüsereiniger

    SvaraRadera