tisdag 23 september 2008

Ännu en helt vanlig kväll


Ja då sitter man här och pysslar igen. Vad konstigt det är med vissa bilder.. dom liksom fastnar.
Även om dom kanske inte ett supershot så liksom kan man inte sluta att pilla på dom.
Motivet beöver liksom inte vara speciellt... men det är något med bilden som gör att man har svårt att lägga den ifrån sig.
Funderar samtidigt på hur livet är lite så också... även om motivet är taskigt...fokuset blev lite blurrigt... så har det en tendens till att återkomma? Eller är det bara i mitt liv?
Kanske är det verkliga livet lite som att photoshopa? Man tar liksom bort det som är mindre bra och lägger till det som ser bättre ut?
En skugga där ljusas upp... mer exponering där så blir det fint. Reglagen ser förstås lite olika ut. Hur jag ska använda lager-på-lager har jag inte heller kommit på än.

Ja... det tål att tänkas på???


1 kommentar:

  1. Halloj Tjejen, Kul att du skall till skåne...Farsan är där nu och åker hem på söndag...Han har varit där ett par veckor. Allt är bra med mig/oss här...Full fart mest hela tiden. Jag var inne på min FB sida igår för första ggn på evigheter :). Du skall inte ta ett stopp i huvudstaden på väg hem från skåne? Vore kul att träffas! Lev väl //Jocke

    SvaraRadera